پشتیبانی

گزارش دوره کارآموزی شرکت صنایع هواپیمایی صنعت ساخت موتورهای توربینی

مرکز خرید پروژه،پایان نامه،تحقیقات

ارتباط از طریق یاهو مسنجر
مركز فروش پايان نامه، پروژه و مقالات

فروشگاه ایران کد

KING - 1

عضویت درخبرنامه

تبلیغات شما

KING - 1

گزارش دوره کارآموزی شرکت صنایع هواپیمایی صنعت ساخت موتورهای توربینی
بازديد : 315

گزارش دوره کارآموزی شرکت صنایع هواپیمایی صنعت ساخت موتورهای توربینی

واژه ی جت (Jet) در اصل به معنای یک لوله یا برای حساب شده است و موتور جت نیز که به طور کلی از یک سری مجراهای دقیقاً حساب شده تشکیل یافته به این نام نامیده می شود

دانلود گزارش دوره کارآموزی شرکت صنایع هواپیمایی صنعت ساخت موتورهای توربینی

موتورهای جت
صنایع هواپیمایی
موتورهای توربینی
قسمتهای مختلف موتور جت
دانلود گزارش دوره کارآموزی شرکت صنایع هواپیمایی صنعت ساخت موتورهای توربینی
دانلود گزارش دوره کارآموزی
خرید گزارش دوره کارآموزی
انجام گزارش دوره کارآموزی
سیستم همکاری در فروش فایل
همکاری در فروش فایل
همکاری در فروش
فروش فایل
fileina
فروشگاه ساز فایل
فروشگاه فایل
دسته بندی صنایع
فرمت فایل doc
حجم فایل 125 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 92

گزارش دوره کارآموزی شرکت صنایع هواپیمایی صنعت ساخت موتورهای توربینی

 
مقدمه
از هنگام اختراع هواپیما توسط برادران رایت در سال 1903 تا اواخر جنگ دوم جهانی موتورهای پیستونی همراه با ملخ هواپیماها بودند. در اینجا لازم به تذکر است که هواپیما برای حرکت نیاز به Thrust دارد. در حالیکه موتور پیستونی Power تولید می کند و این ملخ است که Power را به Thrust تبدیل می نماید. طبق اصل سوم نیوتن هر عملی را عکس العملی است مساوی و در جهت مخالف و ملخ با پرخش خود جرم معین از هوا را شتاب مشخص می بخشد. پس طبق فرمول F=mc نیرویی بر هوا به سمت عقب وارد کرده است و عکس العمل این نیرو به سمت جلو نیروی Thrust را فراهم می آورد. منتهی محدودیت ملخ در این است که نمی تواند به هوا شتاب زیادی بخشد. بنابراین بیشتر به جرم هوا متکی است. معنی این نکات این است که اولاً سرعت هواپیمای ملخ دار کم بوده، ثانیاً سقف پرواز آن محدود است. 
 
همان طور که در آئرودینامیک خواندیم در ارتفاعات زیاد چون دانسیته هوا کم است drag نیز کم بوده، به Thrust کمتری نیاز است که معنی آن معرف کمتر سوخت است ولی همانطور که گفتیم ملخ به علت کمی دانسیته در این ارتفاعات کارایی ندارد. مجموعه ی این مسائل باعش گشت تا دانشمندان هواپیمایی به فکر یافتن جانشینی منواسب برای موتورهای پیستونی بیفتند که نهایتاً به شکل موتور جت ظاهر گردید.موتور جت نیز همچون ملخ بر اساس اصل سوم نیوتن کار می کند با این تفاوت که mass کمی از هوا را شتاب زیادی می بخشد. پس هم می تواند به سرعت های زیادی دست یابد و هم چون کمتر به Density متکی است در ارتفاعات زیاد به خوبی قادر به فعالیت است.
 
واژه ی جت (Jet) در اصل به معنای یک لوله یا برای حساب شده است و موتور جت نیز که به طور کلی از یک سری مجراهای دقیقاً حساب شده تشکیل یافته به این نام نامیده می شود و جالب است در همین ابتدا ذکر شود که بعضی موتورهای جت وجود دارند که فاقد قطعات گردنده می باشند همچون موتورهای Ramjet و Rocket engine , Pulsejet . ولی موتورهای جتی که ما در هواپیمایی سرو کار داریم دارای قطعات گردنده هم چنن توربین بوده و از همین رو بطور کلی به آنها Gas Turbine Engines گفته و بر اساس همین واژه ی Turbine است که با انواع مختلف موتورهای جت توربینی هم چون Turbojet وTurboprop و Turbofan  و Turboshaft مواجه می شویم که به موقع در مورد آنها به تفصیل صحبت خواهد شد. 
 
 
 
کلمات کلیدی:

موتورهای جت

صنایع هواپیمایی

موتورهای توربینی

 
 
 
 
فهرست
بخش اول: آشنایی با قسمتهای مختلف موتور جت 
•مقدمه 
•انواع موتورهای جت 
•کمپرسور 
•محفظه احتراق 
•توربین 
•سیستم روغن کاری 
 
بخش دوم: مراحل ساخت قطعات و آشنایی با کارگاهها 
•مقدمه 
•آشنایی با مواد اولیه 
•نقشه کشی و مدل کردن قطعات 
•کارگاه ماشین کاری و سنگ زنی 
•کارگاه تمیزکاری 
•تستهای غیر مخرب
•مدلینگ 
 
 

دانلود گزارش دوره کارآموزی شرکت صنایع هواپیمایی صنعت ساخت موتورهای توربینی




برچسب ها : ,
می پسندم نمی پسندم

مطالب مرتبط

بخش نظرات این مطلب


برای دیدن نظرات بیشتر روی شماره صفحات در زیر کلیک کنید

نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:







[تبادل لگو با ما]

Friends
تمامی حقوق مطالب برای این سایت محفوظ میباشد. قالب طراحی شده توسط: برگ گراف و ترجمه شده توسط : قالب گراف